تعریف دقیق CRM چیست؟

تعریف مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ترکیبی از استراتژی و فناوری ایجاد و بهبود روابط تجاری با مشتریان است. سیست

توسط مدیر سایت در 10 تیر 1402

تعریف

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) ترکیبی از استراتژی و فناوری ایجاد و بهبود روابط تجاری با مشتریان است. سیستم سیستم CRM سه جانبه است: به دست آوردن و پرورش سرنخ ها، افزایش تبدیل فروش، بهبود بهبود و حفظ مشتری.

نرم افزار CRM معمولاً در زمینه ابزاری است که برای فعال کردن عملکردهای زیر استفاده می شود:

  1. تماس با مدیریت
  2. مدیریت خط لوله
  3. کمپین های بازاریابی
  4. خدمات خدمات

آشنایی با مبانی CRM

سیستم CRM را می توان به عنوان اصطلاحی می فهماند که چگونه مشاغل با مشتریان خود و ایجاد روابط پایدار را تعریف می کند. این را قادر می سازد تا اطلاعات مربوط به شرکت بالقوه و منابع فعلی را جمع آوری، تجزیه و تحلیل، ویرایش و ذخیره کنند.

به طور خاص، نرم‌افزار CRM برای کسب‌وکارها برای ایجاد کمپین‌های مناسب‌تر، بهبود کارایی و افزایش فروش، قدرت می‌دهد. CRM ابزاری است که می تواند به سازمانی در حفظ ارتباط با مشتریان، افزایش حفظ و در نهایت افزایش درآمد کمک کند.

چه کسی به یک سیستم CRM نیاز دارد؟

راه حل CRM یک ابزار تجاری ضروری برای همه نوع سازمان است. هر کسب و کاری که بر استراتژی های تعامل مشتری محور تمرکز دارد، از استفاده از نرم افزار CRM سود می برد. این یک ابزار فوق العاده برای تیم های فروش و بازاریابی است تا تلاش ها را در یک صفحه هماهنگ کنند و معاملات را سریعتر ببندند.

چه شرکت شما عملیات B2B یا B2C را انجام دهد، پلتفرم‌های CRM می‌توانند اطلاعات تماس بلادرنگ را ذخیره، سازماندهی و مدیریت کنند. یکی از بخش‌هایی که سریع‌ترین رشد را در بازار جهانی نرم‌افزار دارد، نرم‌افزار CRM یک شتاب‌دهنده نیرو برای صنایع مختلف است.

چرا CRM برای کسب و کار شما اهمیت دارد؟

همانطور که سازمان شما رشد می کند، مدیریت هجوم سرنخ ها و در عین حال ایجاد ارتباط شخصی برای مشتریان ضروری می شود. اگر کسب‌وکار شما می‌خواهد در فضای بازار رقابتی دوام بیاورد، باید اهداف فروش، کمپین‌های بازاریابی سفارشی‌شده و عملیات میز راهنمایی هوشمند داشته باشید. چگونه سازمان شما ورودی های مختلف داده های جاری از فروش، بازاریابی، میز پشتیبانی و کانال های رسانه های اجتماعی را مدیریت می کند تا منطقی باشد؟

یک سیستم CRM خودکار تیم شما را برای تعامل موثر با مشتریان و مدیریت تعامل با مشتری در یک پنجره تک‌نما مجهز می‌کند. این یک پلتفرم فراگیر برای مدیریت صدای مشتری، ایمیل و نقاط تماس چت با نمایندگان فروش فراهم می کند. دید واضحی در هر تماس یا سرنخ می دهد تا اعضای تیم شما بتوانند مراحل مختلف خط لوله را مدیریت کنند.

سیستم CRM بهترین تصمیم سرمایه گذاری شما خواهد بود. منجر به:

  • 300% افزایش در تبدیل معامله
  • 50% افزایش بهره وری
  • 72% افزایش حفظ مشتری
  • 40% کاهش هزینه های نیروی کار
  • 5 دلار ROI به ازای هر 1 دلار خرج شده

با Vtiger CRM برنده جایزه برای یک دوره آزمایشی رایگان 15 روزه شروع کنید.

Vtiger یک CRM مبتنی بر ابر است که بیش از 300000 کسب و کار را قادر می‌سازد تا با شکستن موانع بین تیم‌های بازاریابی، فروش و پشتیبانی، تجربیات فوق‌العاده‌ای را به مشتریان ارائه دهند.

انواع نرم افزار CRM

سازمان ها باید تفاوت های بین انواع مختلف نرم افزار CRM موجود در بازار را بررسی کنند. این به تصمیم گیری آگاهانه و سرمایه گذاری در مناسب ترین مورد برای برآوردن نیازهای تجاری کمک می کند.

CRM عملیاتی

هدف اصلی یک CRM عملیاتی ساده کردن و ساختار دادن به تمام فرآیندهای تجاری اصلی است. سه رکن اصلی راه حل های CRM عملیاتی بازاریابی، فروش و اتوماسیون خدمات هستند. اگر شرکت شما به دنبال کاهش وظایف تکراری و خودکارسازی فعالیت های کلیدی مرتبط با مشتری است، نرم افزار CRM عملیاتی ابزار ایده آلی خواهد بود.

بیشتر بدانید >>

CRM مشارکتی

CRM مشارکتی اطلاعات را بین بخش های بازاریابی، فروش و خدمات انتقال می دهد. این سازمان را به سمت اهداف استراتژیک متحد می کند و همگامی بین اعضای تیم را از عملکردهای مختلف افزایش می دهد. عالی برای مشاغل با چندین واحد در مکان های مختلف زیرا می توانند ارتباطات بین بخشی را تقویت کرده و شفافیت را افزایش دهند.

بیشتر بدانید >>

CRM تحلیلی

جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها چیزی است که نرم افزار CRM تحلیلی را برای سازمان های مشتری محور بسیار مفید می کند. این سیستم ها از ابزارهای انبار داده، استخراج و OLAP برای اجرای کمپین های بازاریابی هدفمند استفاده می کنند. نرم افزار تحلیلی CRM بهترین گزینه برای شرکت هایی است که می خواهند از اطلاعات مشتری برای ارائه خدمات شخصی و افزایش نتایج نهایی استفاده کنند.

بیشتر بدانید >>

ابر در مقابل CRM در محل

سازمان‌های تجاری باید از نحوه استفاده از فناوری CRM مطمئن باشند - Cloud در مقابل On-premise. هر دو فناوری مزایای متمایز خود را دارند. با این حال، در سال‌های اخیر تغییری به سمت استفاده از ابزارهای CRM مبتنی بر ابر ایجاد شده است.

CRM ابری

CRM مبتنی بر ابر بر اساس اصل ذخیره داده ها در سرورهای فروشنده در یک شبکه خارجی کار می کند.

بهترین چیزها در مورد نرم افزار Cloud CRM عبارتند از:

  • نیازی به نگرانی در مورد نیازهای سخت افزاری یا نرم افزاری یا نگهداری نیست.
  • اطلاعات حساس شرکت را ایمن نگه دارید و خطر از دست دادن یا سرقت داده ها وجود ندارد.
  • تا زمانی که به اینترنت متصل هستید، در هر زمان به اطلاعات حیاتی دسترسی داشته باشید.

CRM در محل

نرم افزار CRM داخلی بر روی سرورهای تجاری داخلی میزبانی می شود.

  • پیاده سازی زمان بیشتری طول می کشد، و شرکت ها همچنین باید زیرساخت IT قوی داشته باشند.
  • کسب‌وکارها باید مجوز را از قبل خریداری کنند و هزینه‌های مربوط به هر گونه ارتقاء آینده را تقبل کنند.

اجزای یک سیستم CRM

به عبارت ساده، سیستم های CRM اطلاعات مشتری را در یک مکان متمرکز متحد می کند تا کسب و کارها بتوانند از فناوری برای ایجاد روابط ارزشمند استفاده کنند. برخی از اجزای حیاتی نرم افزار CRM پیشرفته عبارتند از:

مدیریت سرنخ فروش

راه‌حل‌های CRM تضمین می‌کنند که برای دریافت اطلاعات در مورد سرنخ‌ها از رسانه‌های متعدد استفاده نمی‌کنید. آن‌ها یک پنجره یک‌نما ارائه می‌دهند که حاوی تمام اطلاعات حیاتی سرنخ مانند جزئیات جمعیتی، تعاملات گذشته، سلامت معامله و امتیاز سرنخ است.

اتوماسیون وظایف بازاریابی

نرم‌افزار CRM می‌تواند کارهای معمولی مانند برنامه‌ریزی قرار ملاقات، ارسال ایمیل و رسیدگی به پیگیری‌ها را خودکار کند. این باعث صرفه جویی در وقت گرانبها برای اعضای تیم می شود تا بتوانند روی دستیابی به اهداف استراتژیک تجاری تمرکز کنند.

مدیریت گردش کار

با نرم افزار CRM مناسب، شرکت ها می توانند گردش کار را برای نتایج بهتر ساده کنند. فناوری CRM شفافیت را افزایش می دهد، ارتباط بین اعضای تیم را تسهیل می کند و عملیات را ساده می کند.

گزارش ها و تحلیل ها

سرمایه‌گذاری در پلتفرم‌های خودکار CRM به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا معیارها و روندهای تجاری ضروری را دنبال کنند. نرم افزار CRM داده های بلادرنگ را جمع آوری می کند که تولید گزارش های دقیق را برای تجزیه و تحلیل عمیق پارامترهای عملکرد آسان می کند.

مدیریت فروش

پیاده‌سازی فناوری CRM می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا کل چرخه عمر فروش را از مرحله مشتری تا تبدیل نهایی نظارت کنند. می‌تواند پیش‌بینی‌ها و سهمیه‌هایی را که منجر به تصمیم‌گیری بهتر می‌شود، مدیریت کند و بینش عمیق کسب‌وکار ارائه دهد.

نمونه هایی از CRM موثر

CRM فروش

سیستم های CRM فروش با هدف اصلی فروش محصولات و خدمات طراحی شده اند. آنها بر جذب کل چرخه فروش تمرکز می‌کنند و ویژگی‌های پیچیده‌ای برای ایجاد تبدیل دارند.

CRM عملیاتی

هدف ابزار عملیات CRM متمرکز کردن تعامل مشتری با تیم های فروش و بازاریابی است. همچنین بر اتوماسیون خدمات تمرکز می کند و با مدیریت تمام نقاط تماس مشتری در یک پلتفرم، گردش کار را ساده می کند.

CRM همه در یک

راه حل های CRM کاملاً یکپارچه منجر به یک دیدگاه مشتری واحد در یک پنجره می شود. این امکان دسترسی به اطلاعات مشتری را در زمان واقعی فراهم می‌کند و به تیم‌ها کمک می‌کند تا سرنخ‌ها را ردیابی کنند، فروش را افزایش دهند، و عملیات میز راهنمایی را به طور موثر مدیریت کنند.

CRM ورودی

راه حل های CRM ورودی برای جذب و جذب سرنخ ها برای تبدیل آنها به مشتریان وفادار طراحی شده اند. این به کسب و کارها کمک می کند تا مشتریان بالقوه را بر اساس منبع ردیابی کرده و مراحل مختلف خط لوله را مدیریت کنند.

Vtiger CRM را برای تیم های فروش، پشتیبانی و بازاریابی خود امتحان کنید

بدون نیاز به کارت اعتباری هر زمان خواستید لغو کنید.

موضوعات اضافی CRM

CRM چگونه کار می کند؟

سرمایه گذاری روی یک نرم افزار CRM با امکانات کامل می تواند به کسب و کارها کمک کند تا از بسیاری از ویژگی های قدرتمند استفاده کنند. تمام اطلاعات مشتری را یکپارچه می کند و عملکردهای ضروری را از موجودی تا خط لوله فروش انجام می دهد.

بدون شک، استفاده از ابزارهای CRM می تواند برای انواع سازمان های تجاری سودمند باشد. راه های اولیه ای را بیابید که CRM می تواند نتایج نهایی را افزایش دهد.

انتخاب یک CRM

پشتیبانی خرید از اجرای CRM با گرد هم آوردن تصمیم گیرندگان کلیدی از مدیران ارشد، فروش و بازاریابی. الزامات کسب و کار را با ذینفعان کلیدی ارزیابی کنید تا تصمیمی آگاهانه بگیرید.

پیاده سازی CRM

کسب‌وکارها باید گردش‌های کاری را پیکربندی کنند و از کارکنان پشتیبانی کافی برای اطمینان از اجرای روان یک سیستم CRM جدید ارائه کنند.

تکامل CRM

سفر CRM در چند دهه گذشته راه درازی را پیموده است. از آنجایی که ابزارهای CRM صرفاً منبعی برای جمع آوری داده ها هستند، اکنون می توانند تعامل با مشتری را متحد و مدیریت کنند.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن